2310467466

Και όπως θα παίρνω τις στροφές …

Στην ευθεία όλοι είναι γρήγοροι !!!!

Στις στροφές όμως ; Τι γίνεται στις στροφές ; Ας δούμε κάποιες βασικές αρχές που θα σας βοηθήσουν να πάτε πιο γρήγορα στις στροφές και να μην …. μπαίνετε με τις μπάντες και βγαίνετε με τις ζάντες !!!

Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να προσέξετε είναι η θέση οδήγησης . Στην σωστή θέση οδήγησης τα χέρια του οδηγού θα πρέπει να είναι λυγισμένα και οι αγκώνες να σχηματίζουν γωνία περίπου 45 μοιρών .  Αν κρατάτε τεντωμένα τα χέρια σας θα κουραστείτε πολύ σύντομα και δεν θα μπορείτε να οδηγήσετε γρήγορα . Αν τα έχετε λυγισμένα μεταφέρεται η δύναμη στους  δικέφαλους , στηρίζετε καλύτερα την πλάτη  σας και δεν κουράζεται το σώμα από το σφίξιμο . 

Το επόμενο πράγμα που θα πρέπει να προσέξετε είναι το πως θα φρενάρετε . Η πρώτη και βασική αρχή στο καρτ είναι ότι όταν φρενάρετε ,  θα πρέπει να κρατάτε πάντα  ίσια το τιμόνι . Γιατί; Γιατί αν έχετε στριμμένο το τιμόνι και πατήσετε φρένο , το καρτ θα γυρίσει ( θα πετάξει κώλο ) . Πρέπει λοιπόν να φρενάρετε  πάντα με τους τροχούς να κοιτούν ευθεία μπροστά . Στη συνέχεια κρατάτε το φρένο μέχρι την κορυφή της στροφής . Θα πρέπει να προσέξετε να μην φρενάρετε  μέχρι να μπλοκάρουν οι τροχοί , αλλά τόσο όσο χρειάζεται για να επιβραδύνει αποτελεσματικά το καρτ . Όσο πλησιάζετε  στην κορυφή της στροφής , αρχίζετε  να ελαττώνετε την πίεση στο πεντάλ . Την ώρα που είστε στην κορυφή , κάνετε την εναλλαγή και σταματάτε να πατάτε φρένο και αρχίζετε να πατάτε γκάζι . Η διαδικασία δεν γίνεται βέβαια σαν διακόπτης , on off δηλαδή , αλλά σταδιακά . Όσο πιο γρήγορα πατήσετε το γκάζι , τόσο πιο γρήγορα θα φύγετε απ’ τη στροφή . Απ’ την άλλη όμως , αν το παρακάνετε , το καρτ θα γλιστρήσει , οι στροφές θα πέσουν κ.τ.λ. Επομένως , πρέπει να είστε προσεκτικοί στη δύναμη που ασκείτε στο πεντάλ του γκαζιού .

Και αν απορείτε γιατί μιλάμε μόνο για τα φρένα και θεωρείτε πως χωρίς φρένο θα περάσετε πιο γρήγορα από την στροφή, η απάντηση βρίσκεται στους νόμους της φυσικής :  Ο λόγος που πρέπει να πατήσετε  φρένο είναι για να δημιουργήσετε μεταφορά βάρους εκεί που τη χρειάζεστε , ώστε να συνεχίσετε να έχετε  πρόσφυση . Αν δεν πατήσετε φρένο, το καρτ θα φύγει προς το εξωτερικό της στροφής λόγω της φυγόκεντρου δύναμης και θα αρχίσει να πηγαίνει όπου θέλει όντας πλέον έρμαιο της αδράνειας . 

Στη συνέχεια για να βγείτε  από την στροφή θα πρέπει να επιταχύνετε . Το σημαντικό εδώ είναι να κρατάτε το τιμόνι ίσιο όταν πατάτε τέρμα το γκάζι .  Ο ένας λόγος είναι για να μη σας γυρίσει το καρτ . Ο άλλος είναι ότι όσο πιο στριμμένο είναι το τιμόνι τόσο πιο πολλή τριβή έχετε και κατά συνέπεια λιγότερη επιτάχυνση . Για να το πετύχετε όμως αυτό , πρέπει να προσπαθείτε να κάνετε κάθε στροφή όσο πιο ευθεία γίνεται . Αυτό προϋποθέτει απαλές, ήρεμες κινήσεις στο τιμόνι , χωρίς να στραμπουλάτε τα λάστιχα και χωρίς απότομες μεταφορές βάρους . Όσο το παλεύετε ή σφίγγετε τα χέρια στο τιμόνι ή στρίβετε με πολλές μικρές κινήσεις το τιμόνι, τόσο πιο δύσκολη γίνεται η όλη διαδικασία .

Το επόμενο σημείο που θα πρέπει να προσέξετε για να πετύχετε μία γρήγορη έξοδο είναι να κρατάτε το κεφάλι όρθιο , να μην το γέρνετε και να κοιτάτε όσο πιο μακριά γίνεται .  Ο λόγος είναι απλός .  Αν γέρνετε το κεφάλι στην στροφή, αλλάζετε κάθε φορά τη γωνία από την οποία τη βλέπετε , κι αυτό είναι λάθος καθώς ο εγκέφαλος λαμβάνει λάθος πληροφορία για την θέση στο χώρο .  Επίσης θα πρέπει να κοιτάτε μακριά γιατί  όσο πιο μακριά κοιτάτε τόσο πιο νωρίς θα πατήσετε το γκάζι .

Τέλος , μια φιλική συμβουλή . Προσπαθείτε ν’ αναπνέετε . Όταν οδηγείτε ένα καρτ είναι φυσιολογικό ν’ ανέβουν οι σφυγμοί σας και για συνεχίσει να οξυγονώνεται σωστά ο εγκέφαλος πρέπει να έχετε έναν καλό ρυθμό αναπνοής . Επομένως , μην ξεχνάτε ν’ αναπνέετε ! 

Το επόμενο σημείο που θα πρέπει να εξασκηθείτε είναι το  γκαζόφρενο . Μπορείτε  να τα χρησιμοποιείτε και τα δύο . Μόνο όμως όταν έχετε πρόβλημα . Αν δεν έχετε στήσει δηλαδή σωστά το όχημά σας και χρειάζεστε αυτή την τεχνική για ν’ αλλάξετε την πορεία του μέσα στη στροφή . Αν είναι καλά στημένο όμως το καρτ , οι νόμοι είναι όπως τους περιγράψαμε παραπάνω . Έρχεστε , φρενάρετε μέχρι την κορυφή της στροφής, πατάτε γκάζι και φεύγετε . Αυτό είναι το ιδανικό . Κάποιες φορές δεν γίνεται , και γι’ αυτό οι οδηγοί δουλεύουν το αριστερό φρένο . Το γκάζι-φρένο μπορεί να βοηθήσει στις παρατεταμένες στροφές . Αν δείτε για παράδειγμα  ότι φεύγετε προς το εξωτερικό της στροφής , τσιμπάτε το φρένο και κρατιέστε μέσα . Πρέπει να σκεφτείτε όμως ότι κόβετε ταχύτητα . Άρα , το γκαζόφρενο σας βοηθάει , ή μήπως τελικά στρίβετε λίγο πιο αργά;

Όλα αυτά που περιγράφουμε παραπάνω και βλέπουμε κάποιους οδηγούς να τα εφαρμόζουν μέσα στην πίστα , γίνονται αυτομάτως δύσκολα όταν θα  προσπαθήσετε να τα εφαρμόσετε στην πράξη . Κυρίως γιατί οι στροφές έρχονται τόσο γρήγορα καταπάνω σας που δεν θα  προλαβαίνετε να τα σκεφτείτε . Για να φτάσετε να τα εφαρμόζετε χωρίς να τα σκέφτεστε  , χρειάζεται όχι μόνο ταλέντο, αλλά και πολλή προπόνηση . 

Και πώς θα παίρνω τις στροφές;

Υπάρχουν άπειρα είδη στροφών . Φουρκέτες , ορθές γωνίες , παρατεταμένες , εσάκια , ανοιχτές που κλείνουν , κλειστές που ανοίγουν… Θα ήταν πρακτικά αδύνατο ν’ ασχοληθούμε με όλες . Ωστόσο , μπορούμε να πούμε κάποιες βασικές αρχές για τις πιο χαρακτηριστικές από αυτές (ορθές γωνίες , φουρκέτες και S) .

Θα ξεκινήσουμε με μια στροφή 90 μοιρών που την βλέπουμε στο παρακάτω σχήμα .

Η στροφή αρχίζει απ’ τη στιγμή που θα στρίψει κανείς το τιμόνι και τελειώνει όταν ισιώσουν οι τροχοί . Τα βασικά στάδια είναι τρία . Αρχικά φρενάρουμε (και κατεβάζουμε αν χρειαστεί) στην ευθεία (1) , έπειτα στρίβουμε το τιμόνι κρατώντας το φρένο μέχρι την κορυφή , πατάμε το γκάζι ακουμπώντας την κορυφή (2) , χρησιμοποιούμε όλο το πλάτος του δρόμου ,  και τέλος επιταχύνουμε στην έξοδο μεταξύ (2) και (3) .

Το μέρος όπου βρισκόμαστε πιο κοντά στη δεξιά πλευρά του δρόμου , ονομάζεται γεωμετρική κορυφή η σε απλά ελληνικά apex . Μπορούμε να τη βρούμε αν επεκτείνουμε τις ακριανές εσωτερικές γραμμές της πίστας , ώστε να σχηματίσουν ένα νοητό τρίγωνο , και μετά χωρίσουμε το τρίγωνο στη μέση . Η ιδανική γραμμή είναι όταν περνάμε «εφαπτομενικά» απ’ την κορυφή της στροφής . Οι ίδιες αρχές ισχύουν λίγο πολύ και σε δύο συνεχόμενες στροφές τύπου  S .

Στη συγκεκριμένη περίπτωση (σχ. 2) , πρέπει να θυσιάσει κανείς λίγη απ’ την ταχύτητά του, φρενάροντας και κλείνοντας την τροχιά λίγο πιο αργά απ’ το ιδανικό στην είσοδο , έτσι ώστε να κρατήσει το όχημά του στο δεξί μέρος της πίστας και να βγει με περισσότερα χιλιόμετρα στην έξοδο . Στο σχ. 3 , όπου έχουμε μια φουρκέτα που κλείνει στην έξοδό της , η ιδανική γραμμή προβλέπει και πάλι φρενάρισμα και κλείσιμο της τροχιάς πιο αργά απ’ το «κανονικό» , ώστε να έχουμε τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση στην έξοδο . Το αντίστροφο ισχύει σε μια φουρκέτα που ανοίγει στην έξοδό της (σχ. 4) . Εδώ το ιδανικό είναι μια κλειστή είσοδος και ανοιχτή έξοδος .

Αυτές είναι κάποιες βασικές οδηγίες που βοηθούν στην ώθηση του ανταγωνισμού, έκρηξη αδρεναλίνης αλλά και το βασικότερο που είναι η αύξηση της ταχύτητας . 

Περισσοτερα Αρθρα

Pedal on the metal

R-MAX 125 EVENT only at Go Kart Center Την Τρίτη 11-07-2023 και ώρα 22:00 θα οργανώσουμε στην πίστα το 3ο

ENDURANCE EVENT

Το Σαββατο 24-06-2023 θα διοργανωθεί στην πίστα το 2ο Endurance event Εναρξη στις 22:00 Πληροφοριες στο 6932222810 ή στην ομάδα sws

Πρωτάθλημα SWS

Ανακαλύψτε έναν νέο κόσμο με το Sodi World Series και νιώσετε την πραγματική συγκίνηση που νοιώθει ένας πιλότος go kart

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
Καλάθι
Start typing to see posts you are looking for.
Eshop
Wishlist
0 items Καλάθι
Λογαριασμός